Nejčastější dotazy

Co je to chi?  Chi (čti: či) je čínský termín pro "to, co oživuje všechno živé." Také je známo pod názvem "životní energie" či "prána." Technika při Chi Runningu (běh) a Chi Walkingu (chůze) je úzce spjatá s principy pohybů starodávného bojovného umění Tai Chi. Toto spojení vytváří více uvědomělý a vyrovnaný přístup k běhu či chůzi.

Musím umět Tai Chi, abych se mohl zúčastnit kurzu?  Ne, nemusíte. Tyto pohyby z Tai Chi pouze vycházejí  a jsou přizpůsobené běhání a chůzi. Danny Dreyer s mistrem Tai Chi Georgem Xu udělali tuto práci za vás.

Pomůže mi Chi Running při jiných sportech?  Ano, samozřejmě. Chi Running je hlavně o pohybu vycházejícím ze svalů kolem páteře: stejně tak jako učí Jóga nebo Pilates. Největší síla vychází ze středu páteře. Kdykoli sladíte sílu a uvolnění, budete lepším sportovcem.

Může mi Chi Running pomoci s problémy kolen?  Ano! Chi Running pomáhá eliminovat problémy s koleny. Důležité je se naučit, jak zamezit nadměrným vertikálním pohybům při běhu a dopadáním na paty.

Mám 20kg nadváhu. Je pro mě Chi Running správná volba?  Může být, ale záleží to na vaší kondici. Pro někoho je lepší začít s Chi Walking (chůzí), aby si vytvořil solidní základ pro svůj Fitness program. Pokud cvičíte pravidelně, můžete použít techniku tohoto běhání jako excelentní formu cvičení. Také doporučuji spojit cvičební program se správnou výživou.

Jsem běžec začátečník a bylo mi řečeno, že můžu běžet maraton za 4 měsíce. Pomůže mi Chi Running?  Nedoporučuji pro běžce začátečníka, aby běžel svůj první maraton v prvním roce běhání. Pravdou je, že začátečníci by měli trénovat na půl maraton minimálně 6 měsíců nebo déle. Klíčem je mít dostatek času, aby se člověk naučil správnou techniku běhu bez toho, aby se nutil do určitých vzdáleností. Jakmile se budete cítit pohodlně při technice Chi Running, můžete trénovat pro jakoukoli vzdálenost.

Je mi 65 let. Myslíte si, že můžu stále ještě běhat? Mnoho lidí, kteří se učí Chi Running, je ve věku nad 65 let. Mnozí z nich mají zkušenosti s běháním, ale jsou tu i běžci začátečníci ve věku 60 let, kteří touží po novém přístupu ke sportu a fitness. Příkladem je např. Helen Klein, které je 80 let a stále běhá maratony. Zaběhla maraton za 4:31 a účastnila se i řady ultramaratonů. Chcete-li běhat, Chi Running vám dá způsob, jak to udělat bezpečně a radostně.

Jaký je rozdíl mezi Chi Runningem a ostatními druhy běhání?  Většina běžeckých metod je závislá na silných svalech nohou, takže se zaměřují na jejich zesílení a kondici. Chi Running se zaměřuje na svalové skupiny kolem páteře, které jsou silnější a efektivnější. Naučíte se, jak zapojit při běhu gravitaci, která za vás udělá práci místo nohou.

Je technika Chi Running dobrá pro triatlonisty?  Celá řada triatlonistů miluje Chi Running, protože když sesednou z kola, jejich nohy si můžou odpočinout. S touto technikou si můžete odpočinout a uvolnit své nohy, zatímco gravitace za vás udělá práci tím, že vás potáhne dopředu.