Chi Running - co je to?

Chi Running (čti: či raning) je běh inspirovaný Tai Chi, který vám pomůže pomocí systému cvičení přirozeným způsobem běhat efektivně, lehce, přirozeně a bez zranění. Díky správnému držení těla a pomocí gravitace váš běh dostane úplně jinou dimenzi. Cílem je odnaučit se neefektivní a nepřirozené pohyby při běhu a znovu objevit váš přirozený způsob běhání. 

Ideální název stránek by byl Běh bez zbytečného úsilí navíc, protože většinu chyb děláme z důvodu zapojování svalových skupiny, které nemusíme při běhu vůbec zapojovat. Tím i zbytečně vydáváme energii, zvyšujeme riziko zranění a běh vypadá upracovaně a těžkopádně.

 ChiRunning video: běžný způsob běhání vs. ChiRun...  


                                                                                 

Jak začít s běháním?

Jak-zacit-behat-seznam_3

Jak začít s běháním? - Rozhovor na Seznam TV - klikni zde 

V rozhovoru padnou mimo jiné otázky a odpovědi na téma jak začít s běháním, na co si dát nejen v začátcích největší pozor nebo jak by měla vypadat běžecká obuv.


 

Užij si běh...

Běh je přirozený pohyb, který by měl vypadat přirozeně a lehce. Každý může značně zlepšit svojí běžeckou techniku tak, aby vynakládal při běhu co nejmenší množství energie, což jej současně zrychlí, ale také sníží riziko zranění. Není to až tak složité! Vzpomeňte si s jakou lehkostí jste běhali v dětství, když Vám bylo šest let.


Dopad na špičku, patu nebo střed chodidla?

Jsou běžci, kteří doporučují běhat přes špičku nebo valivým způsobem přes patu chodidla. Z mých zkušeností doporučuji dopad na střed chodidla. Jak se naučit dopadat na střed chodidla a důvody, které mě k tomuto způsobu dopadu vedly, jsou vysvětleny v následujícím videu.


Lehkost

pampeliška.                                                                                                       Chi Running je běhání v rovnováze. Spojuje Tai Chi a běh fascinujícím způsobem a umožňuje tak neobyčejně snadný a bezpečný běh bez zranění. Chi Running není jednoduché slovy popsat, ale je lehké ho fyzicky zažít... číst dále


Rychlost

Rychlost

.                                                                                                       Rychlost je při Chi Runningu vedlejším produktem zvyšující se schopnosti běhat efektivně a uvolněně. Běhat rychle je zábava! Paradoxně je pomalé běhání nejlepší způsob, jak se naučit běhat rychle. Při pomalém běhu se nejlépe naučíte základy Chi Runningu.... číst dále   

.


Přirozenost

-                                                                                                     Chi Running tě učí, že každý tvůj pohyb začíná ze středu. Je jedno, jestli stojíš, jdeš nebo běžíš - klíčem k tvému přirozenému a správnému držení těla jsou svaly kolem páteře... číst dále

.


Neomezené množství energie

Dreamstime_xs_23780393 Jste unavení? Díky zraněním, nemocem nebo starým disbalancím? Pomocí správného nastavení pohybového aparátu a energie chi se vaše fyzická zdatnost znovu obnoví. Postupem času, kdy se člověk zlepšuje ve správné technice, se úměrně k tomu snižuje doba regenerace po běhání... číst dále


Mladost a svěžest

Mladost a svěžest.                                                                                                       Nalezněte stálou rovnováhu. Každý den, krok za krokem - po celý život. Mnoho běžců skončilo s běháním, protože měli pocit, že jejich tělo je opotřebované a běhání je příliš namáhavé, nebo měli problémy s klouby či bolest zad... číst dále