Přirozenost

Prirozenost_1Chi Running tě učí, že každý tvůj pohyb začíná ze středu. Je jedno, jestli stojíš, jdeš nebo běžíš - klíčem k tvému přirozenému a správnému držení těla jsou svaly kolem páteře. Člověk by mohl říct, že se učí běhat, bez toho, aby používal nohy.

Vedle správného držení těla a využití náklonu s gravitací existuje u Chi Runningu ještě další základní princip, který je potřeba zmínit. Při běhu na vás také působí odpor země pod vašima nohama. Přirozený běh více či méně znamená využití vašeho těla takovým způsobem, jak by si nejlépe představoval biomechanik (odborník přes pohybový aparát). 

Většina běžců výše uvedené přírodní zákonitosti ignoruje. Například při zvýšení rychlosti prodlouží automaticky krok a místo dopadu chodidla je daleko před kolenem. Díky tomu nejenom nadměrně zatěžují kolena, ale mohou si přivodit zranění v bederní části zad či paty. Z důvodu tohoto stylu běhu vzniká nežádoucí odpor vůči povrchu, který musí běžec překonat, a tím zároveň vydává energii navíc. Zmíněná zranění lze Chi Runningovou technikou předcházet, protože se člověk učí dopadat na celou plochu chodidla pod kolena. Díky tomu zůstanou vaše kolena uvolněná a klenba nohy přirozeně odpruží náraz nohy na zem.

Když se pozorně podíváte na většinu běžců, uvidíte, že pro potřebný pohyb vpřed využívají hlavně sílu odrazu nohou ze země. To znamená velký nápor na achilovu šlachu a přední část nohy.

Pohon vpřed při Chi Runningu se učíte skrze lehký náklon celého těla v kotnících, kdy využijete výše uvedených sil a naučíte se je přivést do rovnováhy. Uvolněnost a lehkost, s jakou budete zvedat nohy, je úžasná a velmi rozdílná od zafixované nesprávné techniky běhu. Člověk by mohl říct, že se učí běhat,  aniž by používal nohy.